انیمیشن Unreal Engine 5.5، با امکانات جدید در انیمیشن و نورپردازی

انیمیشن Unreal Engine 5.5، با امکانات جدید در انیمیشن و نورپردازی!

انیمیشن
زمان مطالعه: 4 دقیقه
4/5 - (2 امتیاز)

انیمیشن Unreal Engine 5.5 با معرفی ویژگی‌های جدید، تحولاتی در زمینه انیمیشن، نورپردازی و بهینه‌سازی عملکرد ارائه می‌دهد که تأثیرات زیادی بر روند توسعه بازی‌های دیجیتال و شبیه‌سازی‌های پیشرفته خواهد داشت. این نسخه با افزودن ابزارهای قدرتمند نظیر MegaLights برای نورپردازی پویا و Zen Server برای بهبود عملکرد، به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تجربه‌های بازی واقع‌گرایانه و پیچیده‌تری را خلق کنند.

با این امکانات جدید، انیمیشن Unreal Engine 5.5 ابزار کلیدی برای ایجاد محتوای دیجیتال باکیفیت و قابل اجرا بر پلتفرم‌های متنوع است.

در این مقاله به معرفی کامل این انیمیشن می پردازیم. با ای بازی همراه شوید.

ویژگیهای جدید انیمیشن Unreal Engine 5.5

انیمیشن Unreal Engine 5.5 به توسعه‌دهندگان امکانات بهبود یافته‌ای در زمینه انیمیشن و شبیه‌سازی می‌دهد. این نسخه، بهبودهای بسیاری در کنترل حرکات و شبیه‌سازی انیمیشن‌ها به منظور خلق تجربه‌های طبیعی‌تر ارائه کرده است. ابزارهای انیمیشن در این نسخه شامل سیستم‌های پیشرفته‌تر برای شبیه‌سازی حرکات طبیعی و کنترل دقیق‌تر کاراکترها هستند که باعث می‌شوند بازی‌ها با کیفیت بیشتری ساخته شوند.

  • بخش Sequencer

در نسخه جدید انیمیشن Unreal Engine 5.5، بهبودهای چشمگیری در بخش Sequencer، ویرایشگر انیمیشن غیرخطی Unreal Engine، صورت گرفته است. اکنون این ابزار رابط کاربری قابل‌کنترل‌تری دارد که فیلترگذاری بهتر و دسترسی آسان‌تر به ویژگی‌ها را فراهم می‌کند، که باعث کاهش خستگی کاری و افزایش بهره‌وری می‌شود.

همچنین لایه‌های انیمیشن غیرمخرب به این نسخه اضافه شده است که کنترل و انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم می‌کند، ویژگی‌هایی که پیش از این فقط در نرم‌افزارهای DCC سنتی یافت می‌شد. این امکان جدید شامل مدیریت آسان محتوای لایه‌ها، انتخاب بین افزودنی یا جایگزینی و انیمیشن‌سازی وزن‌های این لایه‌ها است.

  • ابزارهای جدید Animation deformers

آخرین نسخه از انیمیشن Unreal Engine 5.5، دارای امکان ایجاد افکت‌های انیمیشنی واقع‌گرایانه مانند تغییر شکل در اثر تماس یا کشش و فشرده‌سازی بهتر به سبک کارتون فراهم شده است. این ویژگی جدید به شما اجازه می‌دهد که انیمیشن‌های قابل انیمیت Deformer را در داخل Control Rig طراحی کرده و آن‌ها را به راحتی با یک کلیک به شخصیت‌ها در Sequencer اعمال کنید.

  • سفارشی‌سازی شخصیت‌های قابل تغییر به کمک Mutable character customization

در ورژن آخر Unreal Engine 5.5، سیستم جدید سفارشی‌سازی شخصیت‌های قابل تغییر (Mutable) معرفی شده است که به توسعه‌دهندگان بازی این امکان را می‌دهد تا محتوای دینامیک را در زمان اجرا ایجاد کنند. این سیستم می‌تواند برای تولید مش‌های اسکلت، مواد، و تکسچرهای دینامیک برای شخصیت‌ها، حیوانات، وسایل، سلاح‌ها و موارد دیگر استفاده شود، در حالی که مصرف حافظه بهینه، هزینه شیدر پایین و تعداد کال‌های رندر کاهش می‌یابد.

برخلاف ابزارهای بومی برای تغییر محتوا در زمان اجرا، Mutable از سفارشی‌سازی عمیق با پارامترهای متعدد و لایه‌های تکسچر، تعاملات پیچیده مش و افکت‌های تکسچر که برای GPU بهینه نیستند، پشتیبانی می‌کند. این ویژگی‌ها به زودی در پروژه نمونه مربوطه قابل دسترسی خواهند بود.

  • بهبودهای Movie Render Graph در Unreal Engine 5.5

در انیمیشن جدید Unreal Engine 5.5، Movie Render Graph (MRG) که پیش از این به‌صورت آزمایشی در نسخه 5.4 معرفی شده بود، به نسخه بتا ارتقا یافته است. این به‌روزرسانی شامل بهبودهای زیادی در روند پیکربندی مبتنی بر گراف است.

از جمله این بهبودها می‌توان به امکان استفاده از متادیتای EXR سفارشی، اصلاحات بر اساس بازخوردهای اولیه کاربران مانند پشتیبانی از Spawnables در Collections، و بهبود سازگاری با پیکربندی پیش‌فرض قدیمی مانند پشتیبانی از Object ID اشاره کرد. همچنین، اکنون تمامی انواع دارایی‌ها به‌طور کامل در ویژگی Render Layers MRG پشتیبانی می‌شوند، از جمله اشیاء نیمه‌شفاف، افکت‌های Niagara، حجم‌های هتروژن، مناظر و جو آسمان، بدون نیاز به استفاده از Sky Sphere.

  • معرفی ویژگی MegaLights در Unreal Engine 5.5

در آخرین ورژن انیمیشن Unreal Engine 5.5، ویژگی جدیدی به‌نام MegaLights معرفی شده است که به‌صورت آزمایشی ارائه می‌شود. این ویژگی که به‌عنوان “نانایت نور” لقب گرفته، به شما امکان می‌دهد تا صدها نور دینامیک که سایه ایجاد می‌کنند، بدون هیچ‌گونه محدودیتی به صحنه‌های خود اضافه کنید.

هنرمندان نورپردازی برای اولین بار می‌توانند از نورهای ناحیه‌ای با تکسچر، سایه‌های نرم، عملکردهای نور، پخش تکسچرهای رسانه‌ای و سایه‌های حجمی در کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی استفاده کنند و به جای نگرانی از تأثیر عملکرد، بر جنبه‌های هنری تمرکز کنند.

  • پیشرفت‌های تولید مجازی با Virtual production

انیمیشن Unreal Engine 5.5 در خط مقدم انقلاب تولید مجازی قرار دارد و با مجموعه ابزارهای اختصاصی جلوه‌های بصری داخل دوربین (ICVFX)، نقشی اساسی در تولیدات مختلف فیلم، تلویزیون و تبلیغات در سطح جهانی ایفا می‌کند.

در این نسخه، با سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در نسخه‌های مختلف، مجموعه ابزار ICVFX به‌طور کامل برای استفاده در تولید آماده شده است و پیشرفت‌هایی در سایر ویژگی‌ها برای تولید مجازی و تجسم نیز مشاهده می‌شود.

  • بهبود ابزارهای Virtual Scouting

در Unreal Engine 5.5، ابزارهای Virtual Scouting که در نسخه 5.4 معرفی شده بودند، به‌روزرسانی‌های جدیدی دریافت کرده‌اند. این ابزارها تجربه‌ای قدرتمند با استفاده از هدست‌های سازگار با OpenXR (که به‌طور پیش‌فرض از Oculus و Valve Index پشتیبانی می‌کنند) فراهم می‌آورد و امکانات جدیدی برای سفارشی‌سازی از طریق یک API گسترده ارائه می‌دهند.

اکنون این ابزارها شامل یک مرورگر محتوای VR جدید، قابلیت قرار دادن دارایی‌ها، Gizmo تغییرات سفارشی از طریق Blueprint و بهبودهایی مانند Viewfinder با تصحیح رنگ هستند.

  • بهبود توسعه بازی‌های موبایل

در نسخه جدید انیمیشن Unreal Engine 5.5، سرمایه‌گذاری‌های زیادی در جهت پشتیبانی از بازی‌های موبایل انجام شده است تا Unreal Engine به بهترین موتور برای توسعه بازی‌های AAA موبایل و چندسکویی تبدیل شود. موتور Mobile Forward Renderer در این نسخه با ویژگی‌های جدیدی بهبود یافته که باعث افزایش وضوح بصری در این پلتفرم می‌شود.

این ویژگی‌ها شامل پشتیبانی از دکال‌های D-buffer، نورهای ناحیه‌ای مستطیلی، سایه‌های کپسولی، تکسچرهای IES قابل حرکت برای نورهای نقطه‌ای و اسپات‌لایت، مه حجمی و نورهای ذرات Niagara است. همچنین، انعکاس‌های فضای صفحه‌نمایش اکنون در هر دو موتور Mobile Forward و Deferred Renderers به‌خوبی کار می‌کنند.

جدول مقایسه ویژگی‌های جدید Unreal Engine 5.5 با نسخه‌های قبلی

در جدول زیر به مقایسه مهم ترین ویژگیهای آخرین ورژن این انیمیشن با نسخه های قبل پرداخته‌ایم.

ویژگی‌هاUnreal Engine 5.5نسخه‌های قبلی Unreal Engine
Sequencerرابط کاربری قابل‌کنترل‌تر، لایه‌های انیمیشن غیرمخربفاقد لایه‌های انیمیشن غیرمخرب
Animation Deformersایجاد افکت‌های انیمیشنی واقع‌گرایانه با Control Rigفاقد این ابزار پیشرفته
Mutable Character Customizationایجاد محتوای دینامیک با تکسچر و مش‌های سفارشیفاقد سفارشی‌سازی دینامیک در زمان اجرا
Movie Render Graphبه‌روزرسانی به نسخه بتا، پشتیبانی از Render Layersپشتیبانی محدود از Render Layers
MegaLightsافزودن نورهای دینامیک بدون محدودیتفاقد این ویژگی پیشرفته
Virtual Productionابزارهای ICVFX به‌طور کامل آماده برای تولیدابزارهای ICVFX با پشتیبانی کمتر
Mobile Game Developmentبهبودهای جدید در Mobile Forward Rendererفاقد بهبودهای جدید در توسعه موبایل

این جدول نشان‌دهنده‌ی پیشرفت‌های قابل توجه انیمیشن Unreal Engine 5.5 نسبت به نسخه‌های قبلی است که امکانات جدید و بهبودهای بسیاری را در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهد.

منبع: unrealengine

تاریخ آخرین آپدیت:  ۲۶ام آبان ۱۴۰۳

پایان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *